AUSTRALIEN!!!!!!!!!!! SA JAVLA COOLT ATT JAG INTE KAN FATTA DET!!!!!!!

Jaha. Da har man en blogg. I alla fall tankte jag prova... Lotta Hedberg hade en sa fin blogg som jag blev helinspirerad av sa jag ville ocksa ha en. Jag med. Men far nog jobba pa att snygga till den nar jag kommer hem. Och lagga till bilder...  om det nu gar...

Har sitter jag i Byron Bay och skriver. Klockan ar halv nio och jag har precis varit och atit lite japanska stir fried soba nudels. Jatte australiensiskt. Har sedan jag kom i lordags inte stott pa nagon typisk australiensisk mat alls faktiskt. Fast det ar kanske bra eftersom kangurustek inte later alls natt gott. Vad ar mer australiensiskt??? Har ingen aning faktiskt.

Jag kom till Sydney i Lordags. Kom till lagenheten vi lanat vid ett tiden och deckade direkt. Hade ju stallt klockan att ringa efter en timma. Klockan fem vaknade jag... oj da. Gav mig ut pa en liten tur i Sydney. sag den dar kanda bron (kanda broar finns i alla stader tror jag) och tog lite turistbilder pa operahuset som faktiskt var ganska skitigt och inte alls sa imponerande som jag hade trott.

Pa sondagen tog jag en bat ut till Manley. Vandrade lite langs kusten, gick runt lite i stan och kollade alla surfshopparna. At en english vegetarian breakfast. Mums! Det var nog sist i London skulle jag tanka... Sen blev det lite playa. Tyvarr inget bad eftersom det fanns bluebottles dar.

Pa kvallen lamnade jag lagenheten och tog bussen 13 timmar till Byron bay. 13 timmar med en gestapo busschaffor och en aussie hippie som laste bibeln pa franska som rese kompanjon... kom i alla fall till Byron och hittade ett riktigt sjyst backpackers http://www.yha.com.au/hostels/details.cfm?hostelid=14
Lanade en cykel och tog en tur runt omradet. Gick sedan och skulle bodysurfa. Hade jag tankt i alla fall. Upptackte till min forvaning att jag formodligen blivit schweizare. Snopet. Det var sa mycket vind (ungefar sa mycket vind som det brukar vara i Sandhamaren) att jag fros och inte ville ga i! Jag vet, det ar ingen som tror pa det men jag lovar. Faktiskt. Men i morgon blir det nya tag. Da ska det javlar i det bodysurfas!

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Tja ba bruden! Toppen att du skaffat dig en blogg...kul att få följa med på dina äventyr. Men fy vad avis jag blir. Får flaschbacks till min resa o vill dit igen. Fick speciellt flaschbacks när jag såg vilket hostel du bor på nu i Byron Bay. Där bodde vi för 10 år sedan. Ett riktigt bra hostel med mkt aktiviteter etc. Vi hade en engelsk pub ( i ett hörn) som stamställe...kanske det fortfarande finns kvar. Ha det nu toppen darling o ta hand om dig. Många kramar/Lojsi

2009-11-02 @ 12:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0